onsdag 31. desember 2014

Årskavalkade 2014

Må jo lage en årskavalkade for i år også!
 
JANUAR
Eldstemann og jeg opptrådte i lokalavisen hvor vi fortvilte over utrygg skolevei (Oppegårdsveien). Ikke en ting er gjort med veien siden den gang
 
FEBRUAR
I februar begynte jeg på bokserien av Ragnhild Magerøy som handler om 1100-tallet i Norge.
  
MARS
Både jeg og minstemann har bursdag i mars. Her fra minstemanns toårsdag.
 
APRIL
Som alltid i påsken: Hyggelig og god lunsj første påskedag!
 
MAI
Det skjedde veldig mye hyggelig i mai, men jeg tror nesten høydepunktet var da vi endelig kunne hjelpe bestemor med å få ny leilighet - med nok plass, luft, lys, ro og balkong!
 
JUNI
I juni ble mellomstmann 5 år - her hjelper han til med å støvsuge etter barneselskapet sitt.
 
JULI
I juli feiret vi at eldstemann endelig fikk de tennene han slo inn da han var 2,5 år gammel - en lenge planlagt Tannfest!
 
AUGUST
Og i august ble han åtte år! Her i tronstolen på Hurlumheihuset. Men må jo si at også sommerferien vår på Mallorca var et av årets høydepunkt!
 
SEPTEMBER
Mange høydepunkt i september også; fin Hamartur, hyggelig homeparty, men for meg var det nok ekstra stas å kunne høste gulrøtter fra egen hage for første gang.
 
OKTOBER
Hva ellers?
 
NOVEMBER
En travel og innholdsrik måned på mange måter, men det at jeg endelig fikk begynt å samle på julekrybbe var ekstra gledelig for meg!
 
DESEMBER
Høydepunktet i desember er selvfølgelig jul! Julaften og barnas glede.
En uke siden i dag, for i dag er det nyttårsaften.
 
Vårt år har vært veldig bra på alle måter. Vi er velsignet med god helse, jobber, friske barn etc. Det er vi veldig takknemlige for. Samtidig ser vi mange rundt oss - ikke bare på TV, men også venner og bekjente, som sliter med helse, ekteskap, boligforhold, jobbforhold, you name it. Det er tøft.
 
Jeg er veldig klar over og opptatt av forholdene andre steder, både i nær omgangskrets og ute i verden, selv om bloggen min kan virke noe rosapolert noen ganger. Jeg tror det er viktig å kunne glede oss over det vi har, og samtidig ikke gi opp å kjempe for vårt felles beste, selv om det ikke er lett og balansen kan være vanskelig å finne. Men jeg ønsker å være en ressurs, og det har jeg egentlig alltid ønsket. Det er viktig å lære å gi, men også viktig å lære å ta imot om man trenger det.
 
Det var min lille "nyttårstale" på tampen av året - jeg skal enda skrive i "årboken" min og forberede litt godt reinsdyrskjøtt til i kveld. Dekke bord og kanskje få støvsugd litt.
Ha en flott kveld alle sammen -TAKK til deg som har giddet å lese bloggen min gjennom året - det betyr veldig mye for meg. Takk for det gamle og alle gode ønsker for det nye året 2015.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!