tirsdag 23. desember 2014

Førjul på Hamar

Ja, det var bare så vidt det ble noe førjulsbesøk på Hamar, da mellomstmann har fått vannkopper og ikke var så høy i hatten på lørdag. Men han ville så gjerne bli med! Så da dro vi likevel. Vi hadde på forhånd fått klarsignal fra Marianne om at det var helt greit å ta ham med selv om han hadde vannkopper. Denne gang var ikke bestemor med, for i dag ble nemlig nevøen vår med i stedet, da han er i Oslo for å feire jul med pappaen sin. Og niesen vår var også med, selvsagt!

Huset er frodig om vinteren, da mange av sommerens utendørsplanter er blitt vinterens inneplanter. Og blomstrer i julefarger! 

Marianne hadde ikke sagt et ord om at nevøen vår skulle bli med, og det ble dagens overraskelse. Da far og sønn i huset kom hjem fra trening, ble de bedt om å sette seg i denne sofaen vi ser litt av her, og på kodeordet "pingvin" spratt nevøen vår opp. Far i huset ble veldig glad og overrasket - de har ikke sett hverandre på over to år, så dette var første gang nevøen vår fikk se minstejenta deres.


 Julestjerner!
 
 Frodig kjøkken nå om vinteren!

 Og et frodig barnerom!

Vi gikk alle (bortsett fra Marianne og vannkoppgutten) en tur til Maxi, der de andre skulle på Elkjøp og jeg skulle kjøpe en blomsteroppsats til min moster som nettopp har fyllt 80 år. De bor også på Hamar, og det er lenge siden jeg har vært innom der! Så jeg var på en kort visitt hos moster og onkel, før jeg ruslet tilbake, og fikk tatt følgende bilder utenfor huset: 
 

 Barnerommet utenfra

 Som alltid spiste vi masse god mat; gresskarsuppe til forrett, hakkebøf til hovedrett og banana-split til dessert!

 Fullastet bil begge veier! Nok et hyggelig besøk på Hamar!
Ha en fin lille julaften - her blir det same procedure as last year:  røkelaks, pynting av juletre, karbad og Grevinnen og Hovmesteren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!