søndag 18. oktober 2020

Oktoberhelg 2

 

På fredag ble det noe så sjeldent som hagearbeid på meg. Plattingen trengte å kostes etter at morelltreet nå har sluppet de fleste bladene sine.


Sånn, mye bedre!


Nå er også buskmuren avblomstret. Tenkte først å klippe den helt ned, men innså fort at det ville by på kapasitetsproblemer.


Det ble heller til at jeg fjernet en del av den, den er jo alt for stor .Det var ikke så vanskelig, røttene kunne stort sett bare vris og trekkes opp


Jeg hentet de to minste rett etter skolen, og dro til Breivoll for å plukke søppel. Dette var noe minstemann hadde hatt lyst til lenge!


Det ble pause med boller og kakao.


Utsikten. Det kom etter hvert to damer og badet i det kalde vannet!


Lørdag formiddag - gubben hadde dratt med de to minste til Bølgen i Drøbak, og jeg unnet meg en kort tur for å finne ut om det nå var fremkommelig fra stien nedenfor oss og over til Kongeveien, etter år med graving for å skifte ut vann og kloakknett.


Det var det, men glad jeg var "kjerringa med staven" denne dagen, den var til stor hjelp på de bratte stiene en må ned og opp før en kommer til Kongevei-runden. 



Kongeveien i vakkert høstvær


Høststemning 



Så var det hjem og lage komler. Vi hadde Unni på besøk, og det ble en hyggelig ettermiddag.  



Detalj fra Langhus kirke hvor jeg i dag var med og sang. 

Nok en flott høstdag i dag - hele uken har vært fantastisk!


 

1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!