søndag 8. januar 2023

Snø-uka

 

Store mengder snø denne uka.
Har dessverre ikke kunnet glede oss 100% over det, da det slemme langtidsvarselet hele tiden har spådd regn og ødeleggelser.


Onsdag.
Eldste og yngste spiller sjakk. 

Jeg har hatt hjemmekontor hele uka pga sykdom på jobben, og det komplette togkaos pga skandalen Follobanen - med stenging av den nye Blixtunnelen på ubestemt tid bare få dager etter Follobanen ble åpnet med brask og bram av konge og statsminister.

Og eldstemann har vært syk onsdag-fredag.


Vinneren spilte mot pappa.
Etter ansiktsutrykket å dømme visste han nok allerede da at seieren var i boks for annen gang.


Og snøen lavet ned!


Dagens trim! 
Det ble en god måke-økt på oss!


På torsdag fikk jeg tatt årets første skitur i Stallerudløypa. 
Flotte forhold!


Lysløype, men bra med hodelykt også, for å se og bli sett.


Fredag.
Minstemann liker å stjele telefonen min og ta bilder av meg uten at jeg vet det.


Enda mer snø, og jeg kom meg ikke opp oppkjørselen. Det måtte måkes mer!


Mens jeg måkte lekte minstemann i snøen.


Heldigvis kom det forsterkninger - eldstemann var frisk nok til å hjelpe meg.


Akebrettet kan også brukes som snowboard!


Etter måking, yoga og middag var det bare peis, sofa og kakao som gjaldt!


Lørdag.
Tidlig opp og utnytte skiføret før det lovede regnværet!
Gikk Stallerudløypa - Kloppa - Assurdalen (snudde i det jeg kaller «bakke 2») og tilbake igjen.


Kloppa.
Flotte forhold og masse folk ute i løypa som tenkte akkurat likt meg!
Og på tv om kvelden hørte vi at det også i Nordmarka hadde vært «kø i løypa».


Nydelige Assurdalen i vinterskrud.
Så utrolig leit og dumt at vi ikke skulle få beholde dette litt!


I dag, søndag, har det vært rydding av julepynt. 
Det viste seg å bli en utfordring å få ned stjernen fra juletreet, den hadde nemlig fått en liten innbygger!


Laget også kyllingkraft i dag.


Her har mellomstmann og gubben ommøblert rommet til mellomstmann.


Fikk gjort mye i dag.

Har ikke vært utfor døra, jeg prøver å overhøre/overse pøsregnet.
Men i morgen må vi opp og ut enten vi vil eller ei.

Tror jeg allerede nå vet hva overskriften til neste blogginnlegg skal være……


1 kommentar:

  1. Fin rapport. Kjekt at du fikk prøve skiene. Fin måkemosjon

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!