søndag 2. juni 2024

Litt Langhus og litt Sandnes

 

Bilde fra Sandvedparken, Sandnes.


Mandag 28. mai.
Husvask, kjøre minstemann til reguleringstannlege, og så kom regnet. Det lynte, tordnet og styrtregnet! Det trengtes!

Så ble det kake igjen - på møte med misjonsutvalget i kirken. Jeg hadde sagt meg villig til å være menighetsrådets representant der, og endte opp som både leder av utvalget og medlem i misjonsforeningen! 😅
 Men jeg har jo aldri engasjert meg i dette før, så det er vel på tide!


Tirsdag 28. mai.
Først en tidlig tur til Mysen for å vokse legger (skulle egentlig på ettermiddagen, men ble ombooket dagen før), så var det å ordne litt i hagen.

Prioriterte da dette området, og klippet eller dro opp lange gresstuster.


Syns resultatet ble bra - ser ikke like ustelt ut, samtidig som jeg har beholdt «Shabby English Garden»-looken - frodig og «ustelt» uten å egentlig være det.


Lenger oppe. 
Syns det gjorde seg med hvit grus her mot de rosa blomstene, må bare skaffe litt mer av den.

Nytt uvær med lyn og styrtregn på kvelden.


Onsdag 29. mai.
Etter en dag som eksamensvakt traff jeg en tidligere kollega på et kjempefint sted i Barcode som heter Lut/Laget.


Det ble en kardemommebolle, chai latte og en god prat!


Senere på dagen, etter middag, fikk jeg besøk av Unni og Ingrid som hadde med gave fra Rituals til meg ❤️


Vi satt på terrassen med litt iste og pain du chocolat.

Så ble det litt pakking til reisen dagen etter.


Torsdag 30. mai.
Tidlig opp og ta 7:25 toget fra Oslo S til Sandnes. Det var buss for tog mellom Gjerstad og Kristiansand.


Fredag 31. mai
Handling, administrasjon, selge unna ting på Finn (mer fres i markedet her enn der hjemme, gitt, her går ting unna så det suser), og ikke minst tur med IC i Sandvedparken.


Vi gikk nesten helt til Stokkelandsvannet før vi snudde. 


En god tur og en god samtale - praten gikk i ett!
Flere bilder følger:


Lørdag, og det ble 1. juni!


Fikk gjort noen ærend, ellers rolig dag hjemme, inkl en lur!



Reker og hvitvin om kvelden, med jordbær til dessert.


Søndag 2. juni.
Hadde ikke tenkt å gå i kirken i dag, men fikk plutselig vite at mors kusines oldebarn skulle døpes i Sandnes kirke.


Da tenkte jeg at jeg kunne ta turen og se på og hilse på!


Litt spesielt dette, for for 35 år siden så jeg dåpsbarnets mor bli døpt i samme dåpskjole, heklet av mors kusine. Men den gang var ikke luen ferdig, så hun lånte derfor min dåpslue!


Etter en liten lunsj dro jeg til Line, hvor vi først hadde muffins og saft i hagen…


….og deretter gikk en tur. 
Man trenger ikke gå mange skritt fra huset hennes før storslagen utsikt åpenbarer seg!


Vi gikk på toppen av Bogafjell.
Her ser vi Stokkelandsvannet i midten.


Myrull!


Vi gikk ned igjen, og så opp til dette utsiktsstedet hvor utsikten nesten var 360 panorama!


Gikk litt lenger vestover og beundret enda mer utsikt!
Stokkelandsvannet litt nærmere her.

Nå nærmer det seg hjemreise - med nattoget som går 22:31!

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!