lørdag 1. november 2014

Halloween 2014

Som jeg skrev i fjor ville jeg i år pynte litt mer innendørs. Så jeg kjøpte litt Halloween-stæsj på Nille, bl.a disse småvennene:
 
Egentlig var jeg ganske så sjokkert av meg selv siden jeg har litt lett edderkoppfobi. Så jeg var langt utenfor komfortsonen min da jeg skulle åpne denne pakken.

Uææææh! Jeg turde å ta i dem til slutt. "Det er bare plast, det er bare plast!!" Men spindelvevet var virkelig seigt som spindelvev, og hang det en tynn usynlig tråd mellom alle edderkoppene, så rørte alle seg da jeg tok i en. "grøss"

Til slutt fikk jeg "pyntet" litt rundt spisebordslampene våre.

 

Dette var den andre tingen jeg kjøpte på Nille. Et blinkende gresskar som ble hengt opp i det vinduet som vender mot gata vår.

Vinduet ved siden av inngangsdøra ble også pyntet med spindelvev og edderkopper. Pyntingen gjorde jeg torsdags kveld. Fredag skulle jeg helst ha klonet meg, men jeg rakk å lage både paideig og hakke løk og finne frem til taco før jeg hentet barna, så var det hjem, spise taco mens gresskarkjøttet kokte, og så lage paifyll og sette på ovnen. Barna ble kledd på og gubben instruert om når paien skulle i ovnen og hvor lenge den skulle stekes.

Minstemann var ferdig Halloweenpyntet i barnehagen. Han ble hjemme med pappa mens jeg og de to eldste gikk ut på Knask eller Knep - eller trick or treating som jeg fremdeles foretrekkes å kalle det. Selv om oversettelsen til Knask eller Knep slett ikke er så verst.

Husfasaden ordnet til "velkommen til oss alle skrømt". Som vi ser en særdeles magisk aften!!

Mine to små skjelett. Dette var første gang mellomstmann var med på å gå ut Halloween. Han skulle egentlig ha på seg et musekostyme. Men når storebror skulle være skjelett så var ikke det så gøy likevel. Heldigvis nevnte jeg dette i barnehagen, og der hadde de heldigvis et skjelettkostyme han kunne låne! Som dere ser var begge skjelettene utstyrt med refleks, og særdeles varme klær + regntøy under. Mor selv var også varmt kledd, men droppet Marylyn parykken jeg egentlig hadde tenkt å ha på meg. Det var for småregnete ute til at jeg ville det.
 
Pga regnet droppet jeg også å ta med kameraet, men det angrer jeg på. Det var utrolig så oppfinnsomme noen av naboene hadde vært med å Halloween-dekorere husene sine. Spindelvev foran døra så man nesten ikke kom fram for å ringe på, spøkelser med lyd som satte i gang å "synge" når vi kom nær nok, edderkopper i taket og varselskilt om kjøttetende zombier hvor faren i huset spretter ut og skremmer oss etter at vi har ringt på. Men førsteprisen tar moren til en som går i eldstemanns klasse. Der var inngangspartiet så imponerende pyntet at jeg sa til henne at hun fikk førsteprisen for beste Halloween-pyntede hus i Gulliveien.
 
Veldig mange flotte gresskar så vi mange steder også. Hadde vært gøy om vi hadde hatt en slik konkurranse i gata forresten. Neste år skal jeg hvert fall ta med kamera og ta bilder. Og man skal ikke se helt bort fra at det blir litt mer stæsj utenfor hos oss også!
 
Kvelden ble avsluttet med gresskarpai og kakao!
 
Her er link til Halloween-innlegget mitt fra i fjor, hvor jeg bl.a. skriver litt om Halloween og hvorfor jeg DIGGER denne dagen!: http://elisabethkras.blogspot.no/2013/11/var-halloween-og-om-halloween.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!