tirsdag 18. november 2014

Tips til film du skal se med barna i førjulstiden: Karsten og Petras vidunderlige jul!


Har du barn i barnehagealder og skal velge kun en film å se sammen med dem før jul, vil jeg absolutt anbefale denne:

Jeg og mellomstmann var på kino på lørdag, og det var hans aller første kinobesøk!
Vi satte oss i en kinosal som faktisk ble helt fullsatt, og koste oss med litt snacks!
 
Jeg synes dette var en veldig søt film!
Petra og Karsten gleder seg til jul, helt til farløse Petra får vite at morfar, som hun alltid har feiret jul sammen med, i år skal feire jul sammen med kjæresten sin og kjærestens søster på en hytte som visstnok har "verdens beste julestemning". Petra er først helt knust over dette, men så begynner de to barna å lage en plan som skal få morfar til å ombestemme seg....
 
Karsten og Petra.
To veldig flinke skuespillere, som visstnok var veldig lei av risgrøt da filminnspillingen var over. Også barnas kosedyr, Løveungen og Frøken Kanin spiller aktive roller i filmen. Må si jeg ble mest imponert over den flygende Frøken Kanin, som både strikker skjerf og printer ut liste med juleord - alt mens hun er oppi Petras barnehagesekk og venter på Petra i barnehage-garderoben.
 
Som seg hør og bør har også denne filmen noen rørende øyeblikk - denne mammaen her slet verst under scenen hvor Petra er med mammaen sin og besøker pappaens grav. Mellomstmann syns også det var en fin film, selv om han hadde litt vanskelig for å sitte stille mot slutten. Men har du ikke julestemning etter at du har sett denne filmen her, så vet ikke jeg hva som skal til! :-)
 
God fornøyelse
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!