fredag 21. november 2014

Jeg har begynt å samle...

Jeg har i lengre tid ønsket meg en julekrybbe. Og nå er første gjenstand til julekrybben innkjøpt!
 
Der lå det lille Basusjernet, som gamleprosten sa (ifølge Karsten Isachsens "366 funklende lyspunkter")
 
Selvfølgelig ønsker jeg meg nå flere deler til julekrybben! (Hint!) Delene til denne julekrybben er håndlaget i en tysk familiebedrift som heter Alfred Kolbe (http://alfredkolbe.de/), og delene kan kjøpes på Vivo (som tidligere het Bok&Media http://www.vivo.no/bok-media-blir-vivo-bokhandel).
 
Foreløpig blir Jesusbarnet trygt passet på her i denne oppsatsen som eldstemann har laget på SFO. Så får vi se - når jeg blir pensjonist har jeg kanskje klart å samle hele krybben :-) Og den vil bli et fint arvestykke med tiden.
 
A propos oppsatser og julepynt: I går var Unni og jeg på en av kundekveldene til Ski Storsenter, hvor vi blant annet spiste mye god ost og kjeks og fikk litt interiørinspirasjon, men mest av alt fikk prøve å lage noen dekorasjoner selv.
 
Her er resultatet. En papirkule, en lenke av naturmaterialer, og en svibel- og moseoppsats. Har aldri vært en kløpper på slike ting, men veldig gøy å prøve og ikke minst en koselig venninne-aktivitet.
 
Ha en god helg alle sammen - i morgen blir det julemesse i kirken og i løpet av helgen også julemarked på Langhuset.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!