søndag 30. desember 2018

En romjulsdrøm

En romjulsdrøm - det betyr at vi er fornøyd med den romjulen vi har hatt.

 2. juledag: Jeg orket ikke sitte inne lenger og måtte ut på tur. Fikk med meg minstemann, men han hadde bare sett for seg å gå 10 skritt rundt huset. Ble sååååå sliten etter 10 minutter!!

 Men det hjalp med litt "bensin" (safarikjeks) og vann i veikanten. 


 Vi hilste på endene ved Vevelstad stasjon. 

Vakkert! Vi gikk Løvestien.  

 Hadde ny "bensin"pause ved Bensekulpen. 

 Disse bildene (fom 26.12) er tatt med den nye telefonen min - dvs det er eldstemanns gamle som jeg har overtatt. Endelig er jeg i iphone-verdenen jeg også.

 Denne dagen var det pinnekjøtt og hjemmelaget karamellpudding som stod på menyen.

 Tredje juledag var menyen torsk og julekaker. 

Det har blitt en del sjakktitting på tv disse dagene. Guttene ble inspirert, og mellomstmann som tidligere har gått på sjakk fikk lyst å begynne igjen. Da ville minstemann også begynne på sjakk!


 Fjerde juledag ble litt merkelig og trist. Vi fikk beskjed om at min onkel, som inntil nylig bodde på Hamar, hadde gått bort 87 år gammel.
 Vi ble sittende i stillhet i vinterhagen og se på kjøttmeisene som forsynte seg av fuglematen.

 Senere på dagen fikk minstemann endelig kalendergaven han skulle hatt 21. desember, da han var for syk til å bli med storebrødrene. Funky Frozen youghurt. Mormor var også med. Etterpå var det andre ærender før vi dro hjem igjen. 
Dagens middag var indisk kylling.

 Femte juledag: Siste dag til mormor og morfar her. Jeg benyttet sjansen og lot de minste bli igjen hjemme med dem, og tok med gubbe og eldstemann til Vinterbro senter, der jeg endelig fikk bursdagsgaven min fra gubben (9 måneder etter bursdagen, men bedre sent enn aldri): Nye ski og skisko! Samtidig fikk også eldstemann nye skisko, og så kjøpte vi inn til nyttårsaften. 

Alltid trist å ta farvel med mormor og morfar, men vi var glade for at de kunne være her en hel uke.
Til middag ble det restemat!

 Lille nyttårsaften.
I dag fikk vi besøk av bestemor, som hadde med både julestjerne.....

 ...og disse som flott erstatter amaryllisene som blomstret av skuffende fort. 
Vi spiste lunsj og julekaker, så ble bestemor kjørt hjem igjen. 
I dag er det levergryte som står på menyen. 

Nå ser vi frem til nyttårsaften i morgen. 
Ha en fortsatt fin romjul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!