tirsdag 25. desember 2018

Julaften og 1. juledag 2018

God jul!

 Det ble en veldig fin julaften. I år laget jeg julegrøten som dynegrøt i stekeovnen, for vi mammaer vil jo se Askepott i fred!
Den ble veldig god, og overraskende nok var det de tre yngste som fant mandlene!

 Hvit jul ble det i år!

 Snart ribbe! Nytt av året er dekkeunderlagene, som jeg kjøpte på Løiten lys utsalget på Ski storsenter. 

 Julestemning

 Forventningsfull liten mann!

 På tide å åpne gaver snart?

 Nei, først skal vi høre på sølvguttene. Dette var da en reprise fra ifjor?? (litt snurt). Og så kunne ribben fortæres. Så klarte jeg å svi svoren da. Jeg skylder på ny stekeovn. Og at jeg glemte å øse sjy over underveis....

 Så var det dessert! Riskrem i  min bestemors gamle dessertskåler. 

 Endelig ringte det på døra!

 Vi ble alle fornøyde med gavene våre, og også emballasjen var ekstra gøy i år!

 Jeg brøt en tradisjon i år; å se midnattsmessen fra Roma. Jeg prioriterte å sitte i vinterhagen med gubbe og foreldre, og drikke gløgg og spise kaker!

 Amaryllisen er nå helt utsprunget. 

 Årets "selfie" - (men egentlig var det mor som tok dette bildet!)


 1. juledag. Mor og jeg var i kirken kl 12, etter det var det tid for vår tradisjonelle juledagslunch. Jeg kopierte alt fra i fjor, bortsett fra at jeg brukte sølvtøyet også i dag. Det er jo til for å brukes. 

 Buffet på kjøkkenbenken

 Møt Eddie, vår levende dekorasjonspynt!

 Neste år skal barna bare få pappesker til jul. Leken med emballasjen fra i går tar ikke slutt, og her har de tapet sammen et eget hus av eskene!

 Nemlig!

Så ble det tid for Vadsø-kaken! Den falt i smak og er nesten oppspist nå. 

Midt i vår idyll husker vi på de som ikke har det like bra, og har spesielt tsunamiofrene i Indonesia i våre tanker. 
Ønsker alle lesere en fortsatt fin juletid!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!