søndag 31. oktober 2021

Femte oktoberhelg - Halloween!

 

 Noen planer for helgen? fikk jeg spørsmål om på jobb på fredag, og da var svaret: Halloween! Og at det er moren i familien som syns det er mest gøy. Som vi ser er det fire barn i familien på Halloween!


Jeg fikk ikke pyntet før fredag, alt for travelt da jeg var alene med barna tirs-tors. Gresskarene til venstre er nye, kjøpt på Nille. 


Skumle hender fra den gamle jobben, og den fine telysholderen er egentlig eldstemanns, han vant den på et korpslotteri en gang.


Batterilys i vinduskarmen.


På lørdag var det de store gutta sin tur til å skjære ut sine gresskar.


Da var alle fire gresskar klare. Gustav og Gressost hadde klart seg bra, og det var kjøttet fra dem vi lagde gresskarpai av i dag. Og de hadde masse frø - jeg har tatt vare på 6 frø fra Gustav!


Lørdag kveld, og minstemann skulle på Halloween-fest på skolen! 


Søndag. 
Hele familien var med og lekte «skummel gjemsel».


The cool baby har fått hjerne.
Hadde tenkt å lage en hjerne av vannmelon, men det er jo ikke lett å få tak i nå. 
Så istedet lagde jeg av: julebrød, sukkervann, krem, marsipan, gele, konditorfarge og syltetøy. Kunne nok ha sløyfet både sukkervann og geleen, vi skulle jo ikke spise den!



Da ble det dessverre ikke plass til lys i The cool baby, men de andre fikk lys!


Kvelden er kommet. 


Potetåkeren er forfremmet til gravsted.
Nytt av året, også kjøpt på Nille.


Jeg gikk Knask eller knep med minstemann og kameraten hans, mens mellomstmann var på Halloweenfest med klassen i «Dragedalen».


Noen bilder fra turen.


Kanskje brudgommen kommer snart…


Syns generelt det var få som hadde pyntet i år, men noen hadde gjort mye ut av det!


Hjemme igjen ble det gresskarpai, blogging, jeg tok over som døråpner etter eldstemann, og nå kommer nok mellomstmann snart hjem. Og jeg må faktisk prøve å få jobbet en liten stund også!

Happy Halloween!











1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!