tirsdag 5. mars 2013

Vinterhagen

Jeg hadde gitt opp for lengst. Plantet et grapefruktfrø før jul, men det kom ingenting opp, og jeg hadde bare ikke kommet så langt at jeg hadde fått hellet ut jorda. Men plutselig: Se, en liten grapefruktplante! (har hatt plast over potta hele tiden frem til nå, så den har stått fuktig og varnt.
 
 
Og som vi ser spirer og gror de nye Lanzarote plantene. De ser helt like ut, men er to forskjellige planter, frøene var nemlig svært ulike. Den gamle Lanzaroteplanten har jeg pælmet nå.

 
Se så fint sitrontreet har blitt etter at jeg beskar det og har gjødslet masse! Fine nye skudd i toppen!

 
Disse flotte tulipanene fikk jeg av gjestene våre på søndag.

 
Minstemann bader i badekar uten balje. Bestemor holder vakt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!