torsdag 26. september 2013

Hagearbeid!

Ja, overskriften er hagearbeid, men dagen har inneholdt mye! Igjen har jeg vært igjennom tre lange arbeidsdager, to av dem gikk rett over i foreldremøter i barnehagen. I dag kunne jeg ta meg god tid når jeg leverte på skole/barnehage, og så dro jeg og handlet. Da jeg kom ut av butikken traff jeg på Unni som var på vei inn for å kjøpe Pierre Robert guttetruser på tilbud. Så da snudde jeg meg om og gjorde det samme - truser til eldstemann og strømpebukser til de to minste.

Vi avtalte å møtes på Langhus senter hvor det er kommet en ny butikk med barneklær, så jeg kjørte bare hjem med varene og dro så til Langhus senter. Vi så i den nye butikken, jeg gikk til blomsterhandelen og bestilte borddekorasjon til svigermors 75årsdag, og så havnet vi selvfølgelig på cafeen "vår" igjen også. Hun hadde med seg sin yngste som ikke har begynt i barnehagen ennå, hun skal være hjemme med ham til jul. (LITT misunnelig)




Det var godt å få pratet litt, men så ventet hagearbeidet. I to timer jobbet jeg i hagen! Jeg gikk rundt med greinsaks og klippet klippet klippet. Epletreet, bringebær, siv, barlind, andre slags busker, babytrær som IKKE er plantet med vilje, og vi har en platting nederst i hagen med bed rundt, og der klippet jeg bort veldig mye og fikk heldigvis dratt opp en del med rota også.

(ikke helt slik saks men...)

For å si det mildt var jeg VELDIG av i ryggen etterpå. Og er det fremdeles! Jeg tok meg en god pause, og så måtte jeg ordne med litt klesvask og kjøkkenrydding, mens jeg satte på risgrøt til middag. Hentet gutter, spising, bading, kveldsmat, lesing. Og nå endelig litt blogging. Fikk nettopp skryt for bloggen min fordi den ikke var så dagbok, men mer en "hverdagsbilder" blogg, men en gang i blant - som i dag - så blir den litt dagbokaktig. Kanskje fordi jeg synes jeg har hatt en veldig fin dag! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!