lørdag 21. september 2013

Lørdag og epler

Ja, må ta igjen litt for manglende blogging i det siste, så her kommer et innlegg i dag også! Vi har hatt en fin lørdag i dag syns jeg! Jeg fikk kommet meg ut i hagen mens minstemann sov, og fikk plukket alle eplene som hang på det treet som bærer frukt for første gang siden 2009, og det ble 21 flotte epler! Brukte guttenes leke-"søppelklype" eller hva det heter, så jeg kunne nå de eplene som hang høyt oppe også.

Var så med mellomstmann i en veldig fin barnebursdag. Der hadde de en hage som minnet meg om hagen i Hamar - slik den hadde sett ut uten Marianne, vel og merke!

Vel hjemme igjen ble det pizzalaging, og med det samme jeg holdt på med det laget jeg to eplekaker også:

Ble riktig så bra, både på utseende og smak, synes jeg. Den ene kaken er nå i frysen, den andre spiste vi opp som dessert etter pizzaen. Med litt is og krem til! Det er ikke akkurat hverdagskost med nybakt eplekake med dagsplukkede epler her i heimen! Men eplene passet veldig godt til kake. Jeg har fremdeles mange epler igjen, så håper jeg skal få laget eplemos også, kanskje i morgen! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!