onsdag 11. september 2013

Hipp hurra for Langhus skole 150 år!

Ja, i dag har vi vært på skolejubileum. Eldstemann var selvfølgelig med og opptrådte, mens jeg og mellomstmann var publikum i medbrakt campingstol. Ja egentlig var det meningen at jeg skulle dra alene, men gubben måtte plutselig ut på jobbreise. Heldigvis kunne Unnis mann - som skulle være hjemme med deres minste - passe minstemann også. Jeg var så takknemlig at jeg måtte forære ham litt rabarbrasyltetøy!

2. klassingene hadde fått beskjed om å kle seg som de gjorde i 1863. Dette var sikkert ikke helt tidsriktig, men syns det ble et bra resultat likevel!
 
Vi dro først til Unni & co og spiste grøt, så bar det i vei til skolen. Det var altså denne bygningen som hadde jubileum:
Dette bildet er fra 17. mai. Men det så omtrent slik ut nå også, bare at bygningen hadde fått krone på seg, med "150 år" på (på pipa!) Som nevnt i 17. mai innlegget mitt består Langhus skole av 6 ulike bygninger som alle er bygget i ulike epoker. Hele skolens og skolebygningenes historie ble fortalt av elevene selv gjennom en flott sammensatt forestilling med fortelling på rim, bilder og ikke minst sanger. 2. klassingene sang to sanger av Margrethe Munthe. Noen var også kledt i 80-talls klær, siden noen av bygningene ble reist på 80-tallet.
 
Jeg ble flere ganger rørt under forestillingen. Vet ikke hvorfor, men barna var så flinke! "Mellom bakkar og berg" sang de og tårene presset på. Og jeg klarte ikke holde meg fra å synge litt med da "tenke sjæl" av TrondViggo ble framført, den har jeg jo selv sunget i tensing-kor! Til slutt Langhus skole-sangen "Stopp Ikke Mobb".
 
Mellomstmann er så grei å ha med å gjøre, og satt fint på fanget mitt hele forestillingen. Til slutt så vi på utstillingen i 1863-bygningen, og mellomstmann koste seg der også. Eldstemann var slett ikke interessert i å bli med inn en gang!
 
Hektisk men fin kveld, hente minsten, hjem, kveldsmat, bysse, legge, endelig alle i seng. Snart jeg også! God natt! 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!