fredag 27. september 2013

Min fredag

I dag har jeg tatt den store finn frem vintertøy- rydd i garderobe sorter og kast dagen. Du så lang tid det tok! Men det måtte jo gjøres nå som det har blitt så kaldt om morgenene. Så noe ble kastet, noe ble lagt vekk, og jeg prøvde å sortere slik at guttenes tøy ligger hver for seg og ikke sammen. Med det samme sorterte jeg i en hylle i kjelleren og laget to hyller til mellomstmann med ytterklær han skal arve fra eldstemann, og to hyller med klær minstemann skal arve. Dette er altså klær som ikke kan brukes av noen akkurat nå. Jeg sorterte sko på samme måte og la dem i kjellerboden.

Med det samme jeg var i kjellerboden fant jeg noen poser som mellomsten og minsten kan ta i bruk nå! Vi har arvet så mye klær at jeg mistet oversikten over hva vi hadde selv. Men heldigvis fant jeg klærne nå, og det aller meste kunne brukes. Kun noen få klesplagg var allerede for små til minsten og skal gis bort. Men angrer nok litt at jeg ikke så i den ene posen med alle shortsene i sommer ja.....

Planen i dag var ta høstbilder mens jeg gikk til skolen for å hente eldstemann. Om fredagene har han jo fri fra SFO, så da pleier jeg å gå til skolen for å hente ham, så går vi sammen hjem. Akkurat som i "gamle dager" bare uten barnevogn! Men allerede etter ett bilde var kamera tomt for batteri, så jeg snudde og la det fra meg hjemme før jeg gikk videre. Så jeg får legge ut det ene bildet jeg tok da:

En forevigelse av et epletre vi har som jeg ikke har nevnt en gang på bloggen. Hatobjektet vårt! Det står der prangende og forvokst og har en sykdom som gjør at eplene råtner på grein. Det skal bort! Vi har bodd her i 5 år snart, men har ikke hatt mulighet til å gjøre noe med det før. Men nå nærmer det seg. Det skal snart fjernes! Eldstemann kommer til å gråte, for han liker å klatre i det, men det får ikke hjelpe. Men skal innrømme at det jo er høstvakkert der det står med eplene sine.

Egentlig like bra at batteriet på kameraet gikk tomt i dag. For i helgen har jeg nemlig planer om en skogstur hvis været holder seg, og da skal jeg ta bilder til julekort! DA hadde jeg blitt sur hvis batteriet plutselig hadde gått etter ett bilde da.....

Ha en god helg, og kom deg ut på tur hvis du kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!