mandag 21. april 2014

Påskefest!

Dagen startet med gudstjeneste for meg og de to store gutta, etterpå var det hjem og klargjøre til vår tradisjonelle sene påskelunsj. I år som i fjor var det våre gode venner med de fire guttene som var gjester, det vil si deres eldste var ikke med denne gang.
 
I år ble det grønne egg ( i fjor rosa) i påskebrødet/fletteloffen

Denne duken bruker jeg alltid 1. påskedag, av en eller annen grunn. Kanskje fordi den er så vårlig?

Vi hygget oss med godt brød og pålegg, og etter hvert kaffe/te og sjokolade

Tok bilde av bordet fra litt forskjellige vinkler. Var bare så fornøyd med det hyggelige hjørnet vårt!

Egghunt! Første gang jeg var med på det var i USA i 2002. Der hadde de en stor eng med høyt gress hvor barna lette etter påskeegg. De siste årene har vi (jeg) arrangert det her hos oss. "Påskeharen" legger eggene rundt omkring i vår hage, som er ideell til dette formålet, og så får barna løpe rundt og lete etterpå

Her ser vi tre av guttene i det fjerne. De gledet seg, for de husket jo godt dette fra i fjor!

Minstemann med pose med påskeegg oppi. I år var det vi mammaene som var med ut og hjalp de minste med letingen (litt de mellomste også)
 
Det var kjempehyggelig å ha besøk, både store og små trivdes. Men alt tar slutt en gang, også denne 1. påskedagsfesten.
 
I dag, 2.påskedag, har vi vært mye ute i godværet og bare nytt dagen. Mellomstmann og jeg har vært ute i et lite ærend, og gubben og eldstemann var en liten tur på tivoli. Kjøttkaker til middag. Og kjenner at jeg er litt glad for at vi skal komme i gjenge igjen i morgen. Det har blitt mye sjokolade og lite trening de siste dagene!
 
Håper du har hatt en fin påske også ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!