torsdag 1. mai 2014

1. mai 2014 vs. 1. mai 2013

 
Hei
og god 1. mai.
Her nyter vi fridagen, i solen og kulden!
 
Eldstemann har funnet nok et bruksområde for baljen fra Jernia!
 
Jeg skal nå sammenligne hagen slik den er i dag med hvordan den var 1. mai for ett år siden.
 
2014. Rabarbraen. Må seriøst få fjernet de bringebærgreinene. Skal gjøre det etter bringebærsesongen, lover!

2013. Kald vår, hadde bare så vidt begynt å titte opp!
 
2014. Her ser vi også at alt er kommet lenger enn på bildet under. Kan ikke huske disse blomstene fra i fjor en gang.!
 

2013
 
2014. En enslig tulipan kikker fram. Dette er det området i hagen hvor vi har gjort minst i år. Her har vi også et prosjekt! Da vi først flyttet hit tittet det forskjellige tulipaner opp rundt overalt i hagen, men i år er dette en av to jeg har sett. Vi har jo ikke tatt knollene inn om høsten eller noe, det er egentlig et under at vi fremdeles har noen!
 

2013. På vei opp, men ingen blomstring ennå.
 
2014. 1. mai flagget heist. Har litt dårlig samvittighet for hvor lite 1. mai betyr for meg, men vi burde være takknemlig for de rettighetene tidligere generasjoner har jobbet frem for oss, og ikke ta velferden vår for gitt.
 

2013. Men vi hadde da heist flagget i fjor også. Og tujaene har også vokst, ser vi!
 
2014. Et bilde jeg ikke hadde med i fjor. Dette var opprinnelig en badestamp, ifølge naboen som vokste opp i huset vårt, men da vi flyttet hit var det slik, et viltvoksende bed. Syns de blomstene som henger over kanten her er fine, og jeg ser dem fra kjøkkenvinduet, det er koselig :-)
 

2013. Her står jeg faktisk rett bak den stampen på bildet over. I fjor tok vi "våronna" denne dagen, med ettåringen på ryggen :-)
 
I dag skal vi kose oss hjemme, jeg skal bare en liten svipptur til bestemor og hjelpe henne med litt flytteesker og nedpakking. Tre dager til hun flytter nå!
På lørdag skal vi til Hamar, og da kommer det som vanlig et blogginnlegg derfra.
I morgen er det planleggingsdag, og jeg skal være hjemme med alle tre barn :-)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!