søndag 25. mai 2014

Så-kvinnen

I går ble det tid til å så enda mer.
Som sagt sådde jeg gulrøttene i forgårs.
I går plantet sådde jeg også squash-frø og gresskarfrø.

Her er gulrøttene (i den store) og squash (i den lille). Jeg hadde jo lagt plast over gulrøttene fredag kveld, fordi det var torden og kraftig regn. Når jeg da tok vekk plasten i går yrte det av maur oppi der. Full panikk! Jeg ringte Marianne for å spørre om råd, men hun trodde at maurene var der pga plasten og nok ville forsvinne av seg selv. Så vi satser på det, hvis ikke setter jeg oppi en boks med maurmiddel.

Her har jeg plantet gresskar. Veldig spent på om dette er en egnet plass for dem, men nå prøver vi det i år.

Også innendørs hadde jeg og eldstemann noen prosjekter i går. Han hadde tatt vare på et nektarinfrø og noen eplefrø, så han plantet dem, og jeg plantet noen gul paprika frø, og noen grapefrukt frø. Ja forrige grapefruktplante varte jo ikke så lenge, men nå prøver vi igjen! Jeg stjal med meg en grapefrukt fra jobben, og i den var det frø! Det er ellers ikke så ofte jeg finner frø i grapefruktene.
 
Da er det bare å vente i spenning på om frøene spirer snart :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!