onsdag 7. mai 2014

Velkommen hjem, bestemor!

Bestemor, altså min svigermor, måtte pga uheldige omstendigheter for to år siden flytte ut av en treromsleilighet til en bitte liten ettroms omsorgsbolig, rett ved en sterkt trafikkert vei, og uten balkong. Vi har lenge ønsket å kunne gjøre noe for å hjelpe henne, og nå endelig i år fikk vi muligheten. Vi har nå kjøpt en leilighet til henne på Stovner, hvor hun også tidligere har bodd. Men selv om det er gubben og jeg som eier den, kommer jeg ikke et øyeblikk til å tenke på den som vår så lenge bestemor bor der.

På søndag var flyttedagen, og her kommer noen bilder:

Endelig balkong! Og langt unna biltrafikk.

Minstemann venter på flyttelasset...

Gubben leiet tilhenger for dagen. Mellom bilen og tilhengeren skimtes gubben og pappan til niesen vår som bærer noe inn mellom seg. Foreldrene hans bor i naboblokka!

Fin lekeplass utenfor hvor mine to minste boltret seg en stund.

Minstemann!

To og en halv gang kunne tilhengeren fylles opp! Så det er nå utrolig hva man får plass til i en ettroms også. Men da jeg forsto at siste flyttelass var på vei var det bare å skjenke opp boblene (alkoholfritt) i partyglass fra Nille, slik at vi alle fikk tatt en skål for bestemor og den nye leiligheten! Bestilt pizza skimtes til venstre.

Heldigvis kom jeg på at eldstemanns ipad var i veska, og fant frem leker fra noen av eskene, så de to minste ble oppslukt av dette mens jeg fikk ordnet litt i leiligheten før bestemor ankom sammen med niesen vår, eldstemann og de to "flyttekara".

Nå er bestemor kommet hjem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!