lørdag 24. mai 2014

Kreativitet

Jeg tror jeg må være inne i en kreativ fase for tiden. Jeg har hatt noen gode ideer i det siste, både på jobb og hjemme. I tillegg har jeg utviklet min allerede tilstedeværende evne til produktivitet, å ta tak i ting og si fra. Nok om det.

Her en dag fant jeg ut at jeg ville gi meg selv en utfordring. Jeg har aldri vært noe god i tegning, maling etc. Jeg husker på barneskolen da alle i klassen skulle legge tegningene sine bakerst i klasserommet - i "kosekroken" - og alle skulle se på hverandres tegninger. Da trodde alle at det var en GUTT som hadde tegnet mine tegninger - og det var ikke noe kompliment. Ikke noe koselig i den kroken i det hele tatt...

Men her om dagen bestemte jeg meg for at jeg skulle tegne en tegning til hver av gutta, som skulle bli såpass bra at de kunne ha den hengende på veggen på rommet sitt. Jeg spurte eldstemann hva ha ville at jeg skulle tegne, og han svarte "et monster". Phew!! Lettelse. Da var det bare å gå i gang.

Slik ble monsteret mitt seende ut. Det er et jentemonster. De rød strekene er branntråder. Jeg vet, jeg er fremdeles ingen kunstner, og eldstemann kunne nok gjort det like bra, men til å være MEG var det ikke så verst. Eldstemann syntes den var kjempefin, og skulle straks tegne et monster han også.

Her henger begge monstrene våre. De er kjærester!
Da var det å spørre mellomstmann hva han ville at jeg skulle tegne til ham. Da ville han selvfølgelig ha et GRØNT monster.

Så det fikk han. Dette er også et jentemonster.
Da ble det naturlig at også minstemann skulle få et monster. Det skulle bli et søtt lite jente-babymonster, men plutselig ble det mye skumlere enn jeg hadde ment.

Så dette brukte jeg faktisk ganske lang tid på, og prøvde så godt jeg kunne å myke det opp. Og jeg tror jeg klarte det. I utgangspunktet var dette det monsteret jeg var minst fornøyd med, men eldstemann syntes dette var det beste. Og nå er jeg enig med ham - det ble det beste!
 
Utfordring accomplished!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!