søndag 8. september 2019

Elisabeth gjør ting hun ikke kan

2,5 times jobbing i hagen i dag - endelig fikk vi en dag uten regn (bare litt lett yr av og til)!

 Noen husker kanskje dette bildet fra tidligere i sommer, av dette området hvor jeg grov opp to svære sneglespiste planter, og noen andre lange vekster som sperret "utsikten" for peonene. Nå kommer noen bilder fra den videre prosessen:
 Hakke og grave renner rundt området slik at jeg kunne legge duk. Dette gjorde jeg 8. august. 

 Så ble selve duken lagt på 25. august. Skulle selvfølgelig kjøpt pukk før jeg gjorde dette, men nå brukte jeg litt jord til å holde duken på plass. Steinene i forgrunnen hentet jeg fra garasjen, de har tidligere vært en kant rundt bed i hagen. 

 30. august fikk jeg gubben med meg for å kjøpe pukk på Franzefoss på Vinterbro. Dette idylliske stedet ligger rett ved siden av pukkverket. 

 Vi ble gjort oppmerksomme på at vi hadde lite luft i hjulene på tilhengeren, så det fikk vi også ordnet der.

 I dag var dagen jeg fikk gjort dette ferdig. Erstatte jorden med pukk rundt kantene og der jeg ellers hadde lagt små hauger av jord, så klippe hull i duken og plante stauder jeg hadde kjøpt inn for lenge siden! Deretter legge pukk rundt resten av området

 Ferdig resultat. Spennende hvordan dette blir til neste år. Men jeg syns det ser bra ut!
Må ta litt kontroll over den viltre hagen vår. 

Planen var å gå tur til skolen for stemme ved lokalvalget, men det ble bilen.....jeg syns jeg hadde fått nok trim for en dag!


 Litt flere hagebilder: Vi har fremdeles noe som blomstrer i hagen!

Jammen kom det noen nyper på rosebusken!

 Det lille gresskaret er nå på størrelse med en stor clementin. 
Snart på tide å finne på navn!

 Tomatene og agurkene har nå fått flytte inn pga kalde morgener i det siste.

 Agurker får vi hvertfall. Og det kommer flere!

Tomatene vokser, men har ikke begynt å bli røde ennå. Testet et eple tidligere i uka, men heller ikke de er modne ennå.  

En fin september-søndag ble det! Nå er vi snart klare for en ny uke!


2 kommentarer:

  1. Flott levert, kjære datter. Tomatene modnes av varme og tålmodighet

    SvarSlett
  2. Takk. Syns alt har gått så sakte i år....

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!