søndag 15. september 2019

Høsthelg I - epler og fårikål

Vi er flinke til å ha fine helger i denne familien, og må si at denne helgen var ekstra fin!

 På lørdag var minstemann og gubben på fotballcup, mens jeg hadde kaffebesøk av 5 hyggelige damer! Noe jeg prøver å få til en gang hvert kvartal. 

 I dag, søndag, måtte gubben og eldstemann dra tidlig på svømmestevne, og jeg kom meg ut i hagen allerede kl 9 og jobbet i nesten tre timer! Her ser vi hvor stort gresskaret, som mellomstmann nå har gitt navnet "Skeleton", har blitt. 

 Her kommer det et nytt gresskar, men det kommer jo så sent! Tviler på at det kan vokse seg stort. 
Ellers fikk jeg klippet ned masse vissent, beskåret nyperosebusken, ryddet sommerting, og kastet de ufruktbare tomatplantene som ikke ble med inn.

 Denne lille gresskarplanten står ved siden av den store planten. Denne har jeg ikke nevnt på bloggen, for jeg har hele tiden trodd at den kom til å dø. At denne fremdeles lever og til og med har fått antydning til gresskar (oppå langfingeren min) er intet mindre enn et under. 

 Høstet de største gulrøttene. Det er jo morsomt og underholdende å høste gulrøtter når de ser slik ut!
Så var det lunsjpause inne og bading av minstemann. 

 Så var det ut igjen til epletreet. Dette er noe av det smarteste jeg har anskaffet meg. Fikk tak i noen store fine epler høyt oppe i treet med denne. 

 Ikke store høsten, men det holder vel til et par eplekaker og litt eplegrøt. 
Men så var det på høy tid å sette på Fårikålgryta.

 Et must å ha dette hver høst, kanske blir det flere ganger.
Gubben og eldstemann kom etterhvert hjem og fortalte at eldstemann hadde satt noen grundige perser på alle distanser han hadde svømt! 

I dag ble det riskrem til dessert. 

Mette, fornøyde og slitne er vi nå alle mann, og ser frem til en avslappende søndagskveld i sofaen. Men først litt klesbretting. 
Ha en fin uke!

3 kommentarer:

  1. Kjekk eplehøster. Jeg synes du er kjempeflink💖 Nå må du passe på ryggen din, prøv å ta det litt med ro 🥰

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!