tirsdag 12. februar 2013

Fetetirsdag - pannekakedagen

Tirsdag ettter fastelavnssøndag heter fetetirsdag, og da skulle man fete seg opp og spesielt bruke melk og egg. Det er vel derfor dette har blitt den store pannekakedagen.

Bacon og blåbærsyltetøy hører med. I morgen heter Askeonsdag og da begynner fasten, og den varer til 1. påskedag. Nå er det jo strengt tatt ikke maten som er det viktigste i fasten, men at en bryr seg litt ekstra om de rundt seg, og gjerne gir litt ekstra til gode formål i denne perioden. :-)

Gutta boys trives i hverandres selskap. Jeg fikk en riktig godstund med de to yngste idag, hvor vi fråtset i billedbøker. Det skjer ikke for ofte! En liten stund helt alene med mellomstmann fikk jeg også, og den var gull verdt! Tidligere på dagen spilte jeg og eldstemann sjøslag på x-boksen. Viktig å være sammen med ham litt etter skoletid, selv om det i dag var litt ekstra travelt pga pannekakesteking.

Og så var jeg i går på Panduro på Ski Storsenter og fikk fantastisk god hjelp der til å finne riktig lin å brodere på, finne de rette fargene og nålene. Så da er det bare å sette i gang! Får nok ikke begynt i kveld, skal trene litt yoga. Er litt forkjølet, men litt rolig yogatrening tror jeg bare er bra for forkjølelsen. Ha en fin trisdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!