søndag 26. mai 2013

Serendipity

Gubben leste en facebook-venns oppdatering i går: Definisjonen på Serendipity: "En serie av positive hendelser avløses av nye positive hendelser".
"Livet ditt", sa jeg til gubben da. Men jeg kunne like gjerne sagt "Livet vårt". Sånn stort sett da - gjennom de ti siste årene.
 
Vi har utrolig mye å være takknemlig for. Gode jobber, bra helse, tre friske fantastiske sønner, fint hus, familie, venner, etc etc. Av og til tenker jeg at det bare regner velsignelser over oss.
 
1. juledag 2010. Ja jeg husker hva presten sa 1. juledag 2010. Så det må ha gjort inntrykk da. Han sa først noe til de som slet med livet. Så sa han: "så til deg som sitter på den grønne gren. Hva har du som du ikke har fått?"
 
Ja, jeg har fått alt sammen. Det er lett å av og til bevege nesen i retning oppover, men jeg håper og tror at jeg mest av alt er takknemlig for hvor bra vi har det. Og det er det jeg ønsker å være. Men vi kan da noen og enhver av og til ha bruk for en liten påminnelse om å senke nesen litt.
 
Avslutter med et bilde av naboens morelltre som nå er i full blomst. Huset deres til venstre i bildet. Han vokste opp i huset vårt, nå bor han i det som var besteforeldrenes hus. Treet henger godt inn på eiendommen vår. Første året vi bodde her kunne jeg høste moreller som jeg laget likør av, men siden har det ikke båret noe særlig frukt.
 

2 kommentarer:

  1. Herlig med et så positivt innslag! Og ja, du har helt rett; vi trenger å bli minnet om hvor godt vi har det, vi er velsignet! Dette var dagens vitamindose! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Irene! Tror Marianne var på samme julegudstjenesten. Spør om hun husker hva presten sa, hehe.....

      Jeg lager eget innlegg om oppskriften, takk for tips! ;-)

      Slett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!