lørdag 11. mai 2013

Vår lørdag

Hadde mye å gjøre i dag, men det var begrenset hva jeg fikk gjort pga en klengete og mammadaltende baby som heller ikke ville sove noe særlig mye i dag. Han begynner å bli klar for EN lur pr dag i stedet for to, men vil prøve å tyne to-lurer-systemet vårt helt til og med eldstemanns siste skoledag før sommeren, ellers sprekker regimet/rutinene mine mht til henting på skolen etc.
 
 
Men en ting fikk jeg gjort, nemlig laget Daimiskake. Den MÅ jeg ha til 17. mai, ellers blir det ikke 17. mai ;-)Her piskes marengs!

Eldstemann fikk hjelpe til med å lage eggedosis

Marengsbunnene ferdig stekt!

Gubben og mellomstmann var på Plantasjen for å kjøpe terrassevask, og deretter ble både terrassen og som her på bildet noen steinheller vasket.

Kaken er ferdig og klar til å settes i fryseren. Så nå kan vi glede oss til17. mai. Og alle de som ikke kunne feire med oss i år kan angre som små hunder!

Mellomstmann var lenge ute med pappa og da ble det selvfølgelig litt sykling også.
 
Senere på dagen dro vi til Oslo og feiret 16årsdagen til niesen vår. Det var et livat selskap med ni voksne og åtte barn til stede! Nå er alle barna i seng, gubben ser ishockey mens hu mor blogger! I morgen er planen å vaske kjelleren. Vi krysser fingre! God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!