lørdag 25. mai 2013

Tusen Fryd!

I går var vi på TusenFryd. Et av de første menneskene vi treffer på er Unni H, som er der med sine to eldste ("jeg er uten barn!" som hun henrykt uttrykte det selv) og en venninne m/barn. Vi utvekslet bare noen ord i forbifarten, men hun sa hvert fall strålende at hun ble så glad for å se oss! Og hvor godt var ikke det etter de to forrige dagene! (Og det var gjensidig selvfølgelig!)

Eldstemann storkoste seg og fikk gjort mange av de aktivitetene han liker. Et par ganger forsvant han for oss også, men det gikk heldigvis bra. Vi hadde medbrakt niste, jeg hadde nemlig laget innbakt skinke og ost:
 
Og vi hadde med saft på flasker, melon og kjeks. De to siste hadde ikke vært nødvendig.
 Eldstemann fikk slush (til sekstiEN kroner), og til slutt sukkerspinn (til femtiEN kroner). Mellomstmann og jeg fikk is.

Mellomstmann, minstemann og jeg stod i en lang kø for å kjøre "Bestefars bil", dette var kjempegøy, men grusomt da den lille runden var over og vi ikke fikk kjøre mer, da var mellomstmann helt fra seg. Det samme gjentok seg på andre ting, var noe gøy ville han selvfølgelig ikke slutte med det når tiden var ute. Til slutt var han helt utkjørt.

Minstemann hadde på nye sko for første gang, og da det var en del venting pga eldstemanns køing, fikk han komme ut av vognen og stå og gå litt. Til slutt tok vi den stemningsfulle gammeldagse karusellen med hester og vogner. Det var det eneste JEG ville, hehe. Ordentlig barnslig ja. Eldstemann ville sitte i øverste etasje, men jeg og minstemann fikk ikke lov å bli med ham opp dit, vi måtte finne en vogn nede. Mellomstmann som var så trett at han ikke visste hva han ville, men havnet nå oppi vogna sammen med oss, bare for å understreke at dette var IKKE morsomt!

Men så var vi ferdig og satte nesen hjemover!

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en herlig dag! Og den ost-og skinke-baksten så veldig god ut, kjempegreit å ha med som niste, -går det an å få oppskriften...? Klem Irene :)

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!