tirsdag 7. mai 2013

En innrømmelse

På tide med en liten "bekjennelse": Ja, jeg har vaskehjelp! Jeg har det! Hver mandag. (Men er det så galt da?)

Vi hadde en allerede da vi bodde i Oslo, men bare annenhver mandag. Det var flere av oss barnehagemammaer som benyttet oss av dette. Så da vi flyttet var jeg helt bestemt på at det SKULLE vi ha på det nye stedet også. Og det gikk jammen raskere enn jeg trodde å ordne det.


Egentlig har vi ikke råd, men TAR oss råd, fordi det er de pengene som går ut av kassen hver måned som jeg føler jeg får mest igjen for. Er stygt redd for at det ikke hadde blitt vasket hjemme hvis jeg ikke hadde kjøpt litt hjelp. Støvsugd litt av og til ja. Men bekymret for hvordan det hadde blitt med gulvvasken.

Og det ER jo godt å komme hjem på mandag og finne huset i skjønneste orden. Jo, det er delvis min egen fortjeneste, da jeg stressrydder som en gal hver mandag morgen. Men det blir litt ro i både hode og sinn når hjemmet er ryddig og rent. Føler jeg får begynt på ny fresh. Og lover bestandig at denne uken skal jeg holde det slik helt til søndag. Men uten å klare det. I helgen ser det rimelig bombet ut, uansett.

Forrige generasjon var meget tyst om temaet "vaskehjelp". Føler det er litt mer åpenhet rundt det nå. Men bare litt. Man skal liksom klare alt selv! Men da vet dere det altså: Jeg har kastet inn håndkleet for lengst! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!