søndag 2. juni 2013

2,5 timers ferie

Som før sagt: jeg har en fantastisk snill gubbe. Jeg hadde nemlig ytret mitt behov for å ha litt alenetid, spesielt uten minstemann! Så i går fikk jeg to timer (som jeg strakk til to og en halv) helt for meg selv. Og jeg visste akkurat hva jeg ville gjøre! Jeg hoppet i bilen og kjørte til Drøbak, noe som tar 15-20 minutter. Jeg fikk ikke parkert bilen på parkeringsplassen, men kastet bort en del tid der pga folk som sto og blinket og skulle inn der noen skulle ut, og biler som kjørte feil vei og måtte rygge ut. Men til slutt parkerte jeg langs veien rett i nærheten av der badestranda ligger. Og det var jo akkurat der jeg hadde tenkt meg først.

Jeg gikk langs sjøen og ut på flytebrygga og fikk ordentlig båtfølelse! Tok av meg sandalene der sanden begynte og gikk i sanden (naturlig peeling), plukket et par halve blåskjell som "bevis" på at jeg hadde vært ved sjøen, og kastet en liten sjøstjerne uti vannet igjen.
 
Jeg satte meg på en stein og satt der en stund og så på sjøen, båtene og hørte på bølgeskvulpet.
Så fulgte jeg stien langs sjøen til båthavna og gikk opp på torvet, og fortsatte til jeg kom til et galleri. Det var ganske lite og hadde mye krimskrams, men også noen store flotte malerier - abstrakte - men med et fargespill og lys som gjorde at de nærmest skinte ut fra veggen. Kunne gjerne tenkt meg et av dem.

Rett ved siden av lå det et bakeri/konditori hvor jeg spanderte på meg eplekake med is og krem, og en kopp te. Jeg satt utendørs og nøt livet, helt til jeg måtte komme meg hjemover. Hentet bilen, fylte bensin og kom hjem mer energisk og forynget enn jeg var da jeg dro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!