søndag 16. juni 2013

Helgebilder + et veldig interessant besøk!

Det ble visst bare ett blogginnlegg denne helga. Sånn kan det gå. Det var nok fordi vi hadde et veldig interessant besøk i går. Men først noen bilder:
 
Det var kald vind i går! Men en liten tur ut ble det jo.

Tomatstatus!

Broderistatus!

Ny telefon-status! Ja jeg klarte dessverre å knuse glasset på min høyt verdsatte rosa Nokia, og det førte til skader som ikke kunne repareres. Lånte gubbens gamle telefon fra steinalderen i noen dager (hadde glemt det der gamle tastesystemet jeg, altså hvordan man tastet meldinger i gamle dager . veldig tungvint!) men i går kunne jeg endelig hente min splitter nye telefon. Og man får dem ikke i rosa lenger, så jeg bestilte hvit bare for å kunne bruke det gamle rosa dekselet, men det passet ikke :-(

Så vant jeg i kakelotteriet utenfor Meny. Og det passet fint, siden vi skulle ha gjester! Så dro jeg på lagersalg og kom hjem med en full pærepose med klær - 500 kr til sammen for alt! Etterpå var det ærend på Ski storsenter.
 
Om kvelden kom naboene på besøk - han som har vokst opp i vårt hus, og som bor i det som var besteforeldrenes hus. Jeg hadde jo noen "baktanker" med å invitere dem, men det hadde jeg vært ærlig om altså ;-) Jeg har jo alltid lurt sånn på hvordan huset vårt var opprinnelig. For at det har endret seg mye opp gjennom årene, det har jeg skjønt. De på sin side var også veldig spent på å komme hit og se huset slik det er nå - han hadde ikke vært inne her på ti år, og hun hadde aldri vært inne i mannens barndomshjem i det hele tatt. Vi hadde en riktig hyggelig kveld med grillmat, jordbær og is (og muffins!) og han hadde med seg en pc med masse gamle bilder fra huset.
 
Må si at jeg ble bare enda mer glad i huset nå da jeg så "babybilder" av det. Fascinerende å se endringene, hvordan det var helt fra starten, og hvordan det har vokst og endret seg - mer enn hus flest tror jeg. Et veldig levende og dynamisk hus! Og også utrolig å se gamle bilder fra Gulliveien og området rundt - og jeg trakk jo noen linjer til mitt barndomshjem og hjemsted som også har endret seg utrolig mye - i den grad at huset ikke står der mer i det hele tatt, faktisk. Naboene på sin side syns det var veldig gøy å se inni huset hvordan det er i dag.
 
Nå sitter jeg igjen med en mye bedre forståelse av hvordan huset har vært opprinnelig og mange "hull" og spørsmålstegn er borte. Og gøy å se bilder av møblering, julefester etc - det var et hjem med liv helt fra starten. Man kan jo ofte sense at det ligger mye historie i veggene i et hus, men da er det ekstra stas å faktisk se bilder av den historien.

Og i dag fikk jeg endelig ordnet med blomsterkrukker foran huset! Ble det ikke flott! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!