torsdag 13. juni 2013

Litt av hvert

Etter at minstemann begynte med kun en lur pr dag har tirsdagene og torsdagene blitt litt spesielle. For da slutter nemlig eldstemann kl 12.30 på skolen, og det er jo egentlig midt i sovingen. Så disse dagene får jeg ingen pause når minsten sover, da må jeg i stedet gå gå gå og gå, gjerne i to-tre timer. God trim da. Men da legger vi i vei ca halv elleve-elleve når minsten blir trøtt, og går går og går til vi er ved skolen halv ett, og så går vi hjem. Heldigvis bare en tirsdag og en torsdag igjen til skoleferien!

Men jeg får jo tenkt litt på disse turene. Tenkt og tenkt og tenkt. Av og til blir det bare irriterende grubling, men i dag følte jeg at det ble litt mer konstruktiv tenking. Og så ser jeg på hus. Har ingen flytteplaner altså, men jeg blir så inspirert av å se på hus og hvordan folk pynter foran huset med blomster og lykter og har et innbydende inngangsparti, fine hager, hyggelige vinduer etc. Er litt misunnelig, fordi selv om jeg elsker huset vårt, så må jeg bare innrømme at vi har IKKE et fint inngangsparti med trapp, dobbeldør og blomster, men derimot en fæl dør man må inn i carporten for å oppdage. Ikke sjelden hender det at folk går rundt huset til terrassen vår og banker på der, fordi de ikke skjønner hvor inngangsdøren er.

Vi drømmer om å lage nytt inngangsparti på huset, men det skjer ikke med det første. Ikke budsjett til slikt når hu mor skal være hjemmeværende. Har nå riktignok en lykt utenfor, som er synlig fra veien, og i høst hadde jeg fin lyng ved siden av. Men nå ser det stussligstuggun ut. Har en plan om å kjøpe meg noen store blomsterkrukker og ha hortensia i, så får vi se om budsjettet rekker.

I kveld er gubben på sommerfest med jobben, og jeg er alene med gutta. Snar sengetid og yoga! Nå tar eldstemann et bad, tidligere var det minstemann og mellomstmann som badet sammen, for første gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!